ПЕРЕДБАЧАЮЧИ ТРАНСФОРМАЦІЮ


Для розповсюдження зверніться до нашої контактної особи Olha.Runkova@inmedua.com

2016 РОКУ КОМПАНІЯ CANON ЗАСНУВАЛА ОСТАННІЙ З ЧОТИРЬОХ НОВИХ КОРПОРАТИВНИХ БІЗНЕСІВ З МЕТОЮ ПОДАЛЬШОГО РОЗШИРЕННЯ КОМПАНІЇ. КОМПАНІЯ ОЧІКУЄ НА ЗРОСТАННЯ НА 6% ЗА РІК.

ФУДЖЬО МІТАРАЇ (Fujio Mitarai) СТАВ ПРЕЗИДЕНТОМ КОМПАНІЇ CANON, яка з 1995 року спеціалізується на виробництві камер та принтерів. За останні 22 роки ринки і бізнес-портфель компанії Canon дуже змінилися. Але чи є хоч щось, що лишається незмінним?

«Компанія повинна зростати, інакше вона перестане існувати, – зазначив п. Мітараї.– Зростання є обов'язковою умовою».
Наприклад, коли п. Мітараї очолив Canon, це була компанія, обтяжена боргами, основними продуктами якої були аналогові камери та офісні товари, ринок цієї продукції був перенасичений. П. Мітараї негайно вийшов зі збиткових сфер бізнесу та енергійно знизив виробничі витрати, перейшовши від конвеєрної системи до вузлового виробництва, що дозволило підвищити прибутки.
Як наслідок, Canon став фінансово міцною компанією на той момент, коли наприкінці 1990-х почав набирати обертів перехід ринку від аналогових до цифрових пристроїв. «Перехід на цифрове обладнання призвів до різкого зростання продажів, – пояснив п. Мітараї.– Завдяки буму попиту на нові пристрої, якими люди бажали замінити старі ми фіксували зростання продажів і прибутку протягом восьми років поспіль, з 2000 до 2007 року.»
У роки, що передували фінансовій кризі, п. Мітараї відчував, що ринок був готовим до нового зростання – зрештою, хоча б завдяки законам циклічності піків та падінь ринку. І він розпочав пошук нових напрямів діяльності задля майбутнього зростання Canon. Він вирішив, що стратегічно найбільш важливим для корпорації Canon була б активна діяльність в областях, що швидко розвиваються, і є близькими до вже наявних технологій компанії, а це дозволило б отримати додаткові вигоди від ефекту синергії.

ЧОТИРИ СКЛАДОВІ ЗРОСТАННЯ
Першим кроком п.Мітараї у цьому напрямку стало придбання голландської поліграфічної компанії «Océ» у 2010 році. «Océ» мала добру позицію на ринку, оскільки цифрова обробка спричинила справжній переворот у поліграфічній промисловості. «На ринку комерційної поліграфії з великими накладами традиційно переважав офсетний друк, – пояснює п. Мітараї, – але зараз цифровий друк став для нього конкурентом з точки зору якості зображення, а також можливості робити невеликими накладами індивідуальні замовлення на високій швидкості – те, чого не може запропонувати офсет.»
Недарма попит зростає. Ринок комерційного друку становить близько 80 трлн єн на рік. І дольова частка цифрового друку на ньому зростає неймовірно. У 2016 році «цифрова» частка у загальній сумі становила 16%, але очікується, що до 2020 року ця цифра зросте до 21%. Тепер Canon прагне вийти за рамки друку документів та займатися ще й друком упаковки.
Інша сфера, де цифрові технології помітно трансформують наше життя, – це пристрої з електронними сенсорними екранами, такі як смартфони та планшети. Тут, за його власним припущенням, п. Мітараї просто пощастило. У 2007 році компанія Canon придбала японську компанію Tokki, яка спеціалізувалася на випуску вакуумного випарного обладнання, що використовується у виробництві органічних світлодіодів, або OLED.
«Ми спочатку придбали Tokki для виготовлення OLED-екранів для наших камер,
– зазначив п. Мітараї, додаючи, що OLED перевершує рідкокристалічний дисплей
(LCD), тому що він якісно передає картинку навіть під яскравим денним світлом. - Купівля просто збіглася з початком буму на смартфони. Ми успішно стрибнули на цю хвилю.» Очікується, що ринок OLED перевищить розмір ринку рідкокристалічних дисплеїв у 2018 році, і тому сьогодні Canon Tokki (як зараз називається компанія) вдвічі збільшує виробничі потужності, щоб і надалі зміцнювати свою лідерську позицію.
Технології Canon у промисловому обладнанні застосовуються не тільки для екранів пристроїв. Компанія має давню історію виробництва степперів, пристроїв, які використовують світло для створення мікроскопічних елементів електричних схем на кремнієвих чипах. Проте чипи інтегральних схем (IC) стають все меншими, а традиційне виробниче обладнання б’є всі технологічні рекорди та стає все дорожчим і більшим за розмірами.
Цей технологічний глухий кут надихнув Canon у квітні 2014 року придбати розташовану в Техасі компанію Molecular Imprints та її технології літографічних відбитків. «Molecular Imprints» – зараз Canon Nanotechnologies – володіє нанотехнологією світового рівня, що дозволяє їй виготовляти надтонкі точні схеми за помірну ціну. «Цього року компанія почне поставляти споживачам свої перші машини», – відзначив п.Мітараї. Оскільки завдяки Інтернету чипи IC стають все більш розповсюдженими, Canon Nanotechnologies має гарні позиції, аби успішно працювати на цьому ринку, що швидко зростає.

АДРЕСНІ МЕГАТРЕНДИ
Щоб визначити додаткові напрямки зростання компанії, п. Мітараї зробив крок назад і подумав про майбутнє світу. «Населення планети збільшується, і суспільство стає все більш складним. Чого в цих умовах люди бажають найбільше?» – поставив він риторичне запитання, - Більше захищеності та безпеки в повсякденному житті.»
Один з логічних шляхів вирішення цієї проблеми для Canon полягав у використанні оптичних та сенсорних технологій і ноу-хау та переорієнтації на мережеві камери, що використовуються для спостереження, дослідження ринку та автоматизації виробництва. Таємниця успіху тут, на думку п.Мітараї, – це можливість запропонувати весь комплекс: сам апарат, програмне забезпечення, аналітику та глобальну мережу збуту.
Усвідомлення такого підходу призвело до двох швидких придбань: данської компанії Milestone Systems, світового лідера у сфері програмного забезпечення для управління відео у 2014 році; а потім, у 2015-му, шведської компанії Axis Communications, що є світовим лідером з виробництва мережевих камер. Завдяки цьому бізнес Canon в галузі мережевих камер є зараз найбільшим у світі, а цей ринок щорічно зростає на 10%. 
П.Мітараї зробив цей сміливий крок до реалізації своєї ідеї «захищеності та безпеки» в сфері охорони здоров'я. Він зазначив, що охорона здоров'я – це бізнес, яким компанія Canon займається з моменту свого заснування. Першим президентом компанії був акушер, і в 1940 році компанія Canon розробила першу в Японії непряму рентгенівську камеру, після чого продовжувала розвивати відносно скромний бізнес у цифровій рентгенографії та офтальмологічному діагностичному обладнанні.
Це означало, що придбання Toshiba Medical Systems Corp., провідного виробника медичних пристроїв для візуалізації, у 2016 році за 5,47 мільярда доларів (665,5 мільярда єн) було дуже доречним.
"Охорона здоров'я вирішує основну потребу людини", - зауважив п. Мітараї, - Попит ніколи не зникне. Навпаки, очікуване зростання населення планети має призвести до зростання ринку».

ПРОРИВ ДО ТРІЙКИ ЛІДЕРІВ
Заснована в 1930 році Toshiba Medical, виробник світового класу, відома своїми можливостями з дослідження і розробки, що домінує на ринку Японії, представляючи обладнання для рентгенографії, комп'ютерної томографії, магнітно-резонансної томографії та ультразвукових досліджень. Проте, її найбільші можливості – це ринки за кордоном.
«За світовим рейтингом Toshiba Medical є 4 номером серед виробників медичного обладнання, – повідомив п. Мітараї, – Наше завдання – потрапити до трійки лідерів.»
Яким чином Canon збирається досягти цієї цілі? П.Мітараї окреслює чітку, трьохкомпонентну стратегію. По-перше, він хоче узгодити науково-дослідницькі можливості Toshiba з власними технологіями Canon.
«Безумовно, технологія обробки зображень є безумовно тією сферою,
в якій можна поєднати зусилля, – зазначив він.– МРТ та ультразвукові зображення, як правило, досить важко розшифрувати. Технології Canon можуть змінити це становище.» Інші технології Canon, які може використовувати Toshiba Medical, включають динамічні рентгенівські датчики зображень, фотоакустичну томографію, медичні робототехнічні системи та мінімально інвазивні хірургічні технології.
По-друге, доведений високопрофесійний рівень компанії Canon у галузі мікропроцесорів, нанотехнологій та оптимізації виробничого обладнання повинен сприяти підвищенню якості та конкуренто-спроможності обладнання Toshiba Medical. Спільна робоча група зараз розглядає всі аспекти технологічного процесу Toshiba Medical, щоб виявити сфери для вдосконалення.
Нарешті, п.Мітараї намагається використовувати всі можливості компанії Canon у сфері стратегічних інвестицій та злиття і поглинання, щоб розширити присутність групи в перспективних нових областях: від комп'ютерних мереж лікарень до діагностики in vitro та діагностики ДНК.
«Toshiba Medical офіційно стане Canon Medical Systems Corporation на початку 2018 року, – пояснив п. Мітараї.– Завдяки надзвичайним можливостям розвитку продукту це відкриває для нас нові перспективи». Довгостроковий план передбачає, що охорона здоров'я стане одним з головних напрямів діяльності компанії Canon.
З огляду на ці плани експерти обох компаній обговорюють, як можна отримати максимальну вигоду від ефекту синергії діяльності об’єднаної компанії, а в квітні цього року в компанії Canon було створено новий підрозділ Medical Systems Operations. 
П. Мітараї підкреслив: «Ми рухаємося вперед з конкретною метою, спрямованою на стимулювання нашого бізнесу в сфері охорони здоров'я. Мої очікування є дуже високими.»

ЦІЛІ ДО 2020 РОКУ
1996 році, через рік після його призначення на посаду президента, п.Мітараї розпочав перший етап плану вдосконалення глобальної корпорації: серію послідовних п'ятирічних планів, спрямованих на те, щоб перетворити Canon «справді досконалу компанію, яка зможе викликати захоплення і повагу в усьому світі». Мета поточної фази V, що розпочалася у 2016 році, полягає в тому, щоб «прийняти виклик нового зростання за допомогою грандіозного стратегічного перетворення».
П. Мітараї успішно поєднав чотири нові напрями перетворення: комерційний друк, промислові пристрої, мережеві камери та охорону здоров'я. Але чи стануть можливими і фінансові успіхи?
Досягнення Canon за результатами 2016 фінансового року – прибуток 1,3 млрд. доларів США (150 млрд. єн) при обсягу продажів 29,3 млрд. доларів (3,4 трлн. єн) – були найгіршими за останні десять років, виключаючи лише 2009 рік, коли фінансова криза була у розпалі. Це сталося в першу чергу завдяки значному зростанню єни стосовно інших валют.
Але п.Мітараї вказав на те, що продажі впали лише на кілька процентних пунктів у розрахунку в національній валюті, і що більшість продуктів Canon залишається у трійці найкращих у своїх категоріях, а камери посідають перше місце. І тепер, з новими можливостями для зростання, п.Мітараї з оптимізмом дивиться на перспективи компанії Canon.
«Минулого року ми завершили стратегічні зміни в нашому бізнес-портфелі, – повідомив він.– Цього року ми розпочнемо розширення на основі цих змін. Наші чотири нові основні напрямки дали нам змогу отримати 26% сукупних доходів минулого року. Ця частка зросте до 35% до 2020 року і зростатиме і надалі. Я очікую, що наявний бізнес щорічно зростатиме приблизно на 3%, а нові напрями – в середньому на 15%. Загалом, це означає, що Canon може зростати на 6% щорічно.»
Метою Мітараї є досягнення загального доходу у розмірі 5 трлн. єн до 2020 р., з операційною рентабельністю 15% та нормою чистого прибутку 10%. Це буде грандіозне перетворення.

Джерело інформації: www.fortune.com/adsections