КОМПАНІЯ CANON ЗДІЙСНИЛА ПРОРИВ НА РИНКУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я


Для розповсюдження зверніться до нашої контактної особи Olha.Runkova@inmedua.com

Минулого року японський технологічний гігант Canon Inc. придбав компанію Toshiba Medical Systems Corporation, провідного виробника і продавця медичного діагностичного обладнання. Завдяки такому кроку компанія Canon глибше просунулася на глобальний ринок охорони здоров’я, а це обіцяє переваги від ефекту синергії при постачанні медичних пристроїв та рішень світового рівня.

Першим Президентом компанії Canon, глобального виробника фотокамер та принтерів, був акушер Такеши Мітараї (Takeshi Mitarai). З часів заснування в 1937 році в Токіо компанія виробляла цифрове радіографічне та офтальмологічне обладнання, проте не набула глобальної присутності в сфері медичних пристроїв. Минулого року компанія з натхненням повернулася до витоків своєї діяльності. За угодою на суму 665,5 млрд. ієн (5,47 млрд. доларів США) Canon придбала Toshiba Medical, провідного виробника медичного діагностичного обладнання, що вивело групу на глобальний рівень в сфері охорони здоров’я. 

«Оскільки перший Президент компанії Canon сам був лікарем, в нас завжди було бажання зробити напрямок охорони здоров’я одним з головних у нашому бізнесі, – зазначив Фуджио Мітараї, Президент та Виконавчий директор групи компаній Canon, – Ми раді, що компанія Toshiba Medical приєднується до нашої групи; складається враження, що наша мрія вийти на глобальний ринок охорони здоров’я була досягнута одним махом».

 


Чотири напрямки зростання компанії Canon

Останнє придбання – це звичайно ж не тільки ностальгія, а ще й важливий крок до трансформації компанії із доходом на рівні $29,3 млрд. (станом на 2016 рік). В останні роки на ринку офісного обладнання та фото обладнання, який протягом багатьох років був ключовим бізнесом Canon, відбулися структурні зміни, включно з розвитком  ринку та поширенням смартфонів. У відповідь компанія впроваджує багатоаспектну стратегічну зміну своєї бізнес-моделі. Її останній п’ятирічний план фокусується на переході від побутової електроніки до бізнес-клієнтів у своїх традиційних сферах, і одночасному пошуку нових напрямків зростання близьких до її ключових компетенцій. План амбіційний: компанія поставила собі за мету збільшити оборот до 5 млрд. ієн ($44 млрд.) з досягненням операційного прибутку понад 15% і чистим прибутком понад 10% для групи компаній Canon до 2020 року.
Придбання компанії Toshiba Medical, що завершилося в грудні минулого року, ставить крапку в процесі перегрупування технологічної компанії, від якого очікується прискорення для досягнення цієї середньострокової цілі.

«Ми побудували нові бізнеси в чотирьох ключових напрямках зростання – комерційне друкування, мережеві фотокамери, промислові прилади та охорона здоров’я» — зауважив Фуджио Мітараї, Президент та Виконавчий директор групи компаній Canon.

Насправді, придбання Toshiba Medical відбулося відразу ж після серії транзакцій компанії Canon із злиття та поглинання. В 2010 році компанія придбала Dutch Océ, яка розширює свою діяльність в галузі цифрового комерційного друкування. Canon також взяла певні зобов’язання стосовно  процвітаючого ринку відеоспостереження із придбанням Danish Milestone Systems у 2014р. та шведської компанії Axis Communications у 2015р.. Японська компанія зараз має найбільший бізнес з виробництва мережевих фотокамер у світі.

Хоча жодних  серйозних придбань в третьому цільовому напрямку промислового обладнання і не відбулося, дочірня компанія в цій сфері знаходиться в прекрасному стані. Виробничі потужності Canon Tokki Corporation зросли для забезпечення гідної відповіді на значний попит на обладнання, що застосовується у виробництві органічних електролюмінісцентних дисплеїв (OLED), які використовуються в смартфонах.


Орієнтація на галузь охорони здоров’я

А зараз компанія Canon сконцентрувалася на галузі охорони здоров’я. Президент та Виконавчий директор групи компаній Canon п. Мітараї вважає, що цій «сфері притаманний найбільший  потенціал» з огляду на зростання кількості населення в глобальному масштабі та наближення технологій та корпоративних цілей компанії Canon до потреб галузі.

Як на розвинутих ринках, так і таких, що розвиваються, більша тривалість життя та розширення геріатричної допомоги пацієнтам з хронічними захворюваннями, пов’язаними з головним мозком та дихальною і серцево-судинною системами, призводять до більшого попиту на діагностичне обладнання. Згідно з галузевим дослідженням ринок діагностичного обладнання візуалізації оцінюється в $32 млрд. станом на 2016 рік. Сукупні річні темпи росту очікуються на рівні 6% протягом наступних п’яти  років до досягнення $42,6 млрд. у 2021 році1

Придбання Toshiba Medical забезпечує компанії Canon ідеальну позицію серед конкурентів на ринку медичних систем візуалізації. Як один з найбільш прибуткових підрозділів групи компаній Toshiba, Toshiba Medical має більш ніж 86-річну історію розробки і постачання медичних діагностичних приладів, технологій та послуг в 140 країнах світу. Компанія займає домінуючу позицію в Японії на ринку діагностичного обладнання, включаючи комп’ютерну томографію (КТ), магніторезонансну томографію, рентген-радіологію, ультразвук та ядерну медицину. Компанія також пропонує передові медичні рентгенографічні рішення та засоби для діагностики in-vitro, необхідні для задоволення вимог точної медицини. Компанія намагається стати другим найбільшим постачальником систем КТ на світовому ринку та наразі вже займає четверте місце серед найбільших постачальників МРТ-систем у світі.


Зроблено для життя

«Компанія Toshiba Medical розробила багато технологій та продуктів у сфері діагностичної діагностики, які вперше з’явилися в Японії і в світі», - зазначає Президент та Виконавчий директор Toshiba Medical Тошио Такігучі.

Компанія розробила першу безшумну МРТ-систему, а також запровадила технологію безконтрастної рентгенографії для полегшення навантаження на пацієнтів, які проходять обстеження. Технологія зменшеної дози опромінення притаманна всім КТ-системам компанії, які постійно вдосконалюються щоб швидше, ширше та точніше діагностувати стан пацієнтів.

«Розробка всього ряду продуктів  компанії базується на її філософії Made for Life («Зроблено для життя»), яка орієнтується безпосередньо на пацієнтів. Наша місія полягає в тому, щоб дослухатися до потреб медпрацівників та допомагати їм більш ефективно діагностувати пацієнтів», зазначив Президент та Виконавчий директор Toshiba Medical Тошио Такігучі.

Відповідає цьому слогану корпоративна філософія компанії Toshiba Medical Canon Kyosei, яка визначає: «Жити і працювати разом заради спільного добра». Президент та Виконавчий директор групи компаній Canon Фуджио Мітараї вважає, що погляди компаній на глобальний ринок узгоджуються між собою, а це є важливим чинником для інтеграції двох компаній: «Я вірю, що ми змогли провести успішні переговори та разом розробити плани дій,  оскільки наші погляди збігаються в багатьох сферах».


Сила синергії в розширенні діяльності, кращій ефективності та дослідженнях і розробці 

Такий збіг проте не розповсюджується на продукти та технології двох компаній, залишаючи достатньо простору для ефекту синергії. Хоча обидва керівники і визнали, що процес інтеграції ще на початковому етапі, вони разом висловили своє захоплення від очікуваних у майбутньому вигод, які зможе принести ця транзакція. 

Перша сфера, в якій Canon очікує переваг від ефекту синергії   це подальше прискорення діяльності, пов’язаної із сферою охорони здоров’я. Мобілізуючи потужності Toshiba Medical в діагностуванні, Canon сподівається розширити свою присутність в різноманітних компаніях галузі охорони здоров’я завдяки стратегічним інвестиціям та транзакціям із злиття та поглинання.

«На ринку медичного обладнання компанія Canon перебувала в невеличкому озері, тоді як Toshiba Medical плавала у великому океані, - порівняв ситуації двох компаній Президент та Виконавчий директор групи компаній Canon Мітараї. – Отже ми очікуємо, що Toshiba Medical візьме ініціативу на себе, включаючи вибір кандидатів для злиття та поглинання, з повною підтримкою і фінансуванням з боку групи компаній Canon».

 Компанія Canon відчуває задоволення, оскільки вона отримала в спадок глобальну торговельну мережу операторів галузі охорони здоров’я, яку побудувала Toshiba Medical за десятки років свого існування. В той же час Президент та Виконавчий директор п. Такігучі сподіваються, що бренд Canon та торговельна мережа, що є ноу-хау відносин з клієнтами, діяльності з продажу та маркетингу, зможуть відкрити нові напрямки торговельної діяльності для обладнання Toshiba Medical.

Наступна хвиля удосконалень в зв’язку з ефектом синергії, як очікується, стосуватиметься якості продукції та ефективності витрат. Оскільки урядові реформи передбачають  скорочення національних бюджетів на охорону здоров’я на розвинених ринках, а нові гравці знижують ціни на нових ринках, конкурентоздатне ціноутворення для медичних рентгенографічних приладів є дуже критичним. Використовуючи ноу-хау Canon для оптимізації дизайну, виробництва та продуктивності, існуючі пропозиції Toshiba Medical можуть стати більш конкурентоздатними. Більш того, за рахунок економії виробничих витрат заощаджені кошти можна буде використати  для фінансування впровадження медичних технологій наступного покоління.

Нарешті позитивні результати від ефекту синергії очікуються і в сфері дослідження та розробки. Президент та Виконавчий директор п. Такігучі вважає, що можливості для інновацій в спільній розробці буде багато: «Мені дуже цікаво, яка «хімічна реакція» може виникнути від використання оптики Canon і новітніх матеріалів для наших продуктів».

Дійсно Canon може похвалитися широким рядом передових технологій, які можна комбінувати з потужностями Toshiba Medical. Найголовніші з них: швидкісна динамічна рентгенографічна сенсорна технологія, що використовується в рентгенографічному обладнанні разом із відповідними базовими технологіями; технологія фотоакустичної томографії, на якій базується японська програма ImPACT2; технології медичних роботизованих систем; а також мінімально інвазійні технології.

«Ми звернулися до Toshiba Medical провести облік всіх наших технологій та зробити висновок, що можна буде використати для отримання позитивних результатів від окремих ефектів синергії»,  - зазначив Президент та Виконавчий директор групи компаній Canon Фуджио Мітараї.

Дані охорони здоров’я та точна медицина

Як практично у всіх галузях у сфері охорони здоров’я відбувається процес трансформації завдяки інформаційно-комунікаційним технологіям (ICT), «вибуху цифрових даних» та потенційному впровадженню додатків на основі штучного інтелекту (AI). Ці так звані «дані охорони здоров’я»   тренд, який став проривом минулого року. Siemens у партнерстві з IBM розробляють інструменти для управління здоров’ям населення, які мають забезпечити кращу профілактику та діагностику за допомогою когнітивних обчислень. GE запровадила хмарний сервіс для охорони здоров’я, який буде використовувати алгоритм поглибленого навчання, щоб допомагати лікарям більш ефективно діагностувати захворювання.

Навіть перед тим як приєднатися до групи компаній Canon компанія Toshiba Medical також намагалася долучитися до цього революційного тренду «даних охорони здоров’я» за рахунок придбання компаній VITAL images (США), Olea (Франція) та Karos (Канада), які працюють у сфері діагностичної візуалізації та створюють програмне забезпечення. Група продовжує виявляти подальші можливості для розширення і розвитку медичних IT-рішень.

«Ми визнаємо, що лікарі перевантажені «вибухом» медичних даних. Ми вважаємо, що наша місія полягає не тільки в тому, щоб збирати ці дані, але й звіряти, аналізувати і потім доставляти їх таким чином, щоб лікарі приймали більш точні та ефективні рішення,   коментує ситуацію Президент та Виконавчий директор п. Такігучі. Використання штучного інтелекту відіграє значну роль у досягненні цієї місії».

Ще один, пов'язаний з цим, та ключовий ринковий тренд «точної медицини» - це медичне лікування, призначене для конкретного пацієнта, яке базується на індивідуальних генах, способі життя та середовищі, що також є частиною  нових медичних планів групи компаній. В цій сфері Canon вже створив компанію Canon BioMedical в штаті Нью Йорк у 2015 році та сподівається використовувати цей підприємство з метою комерціалізації генетичного діагностичного обладнання разом з активами Toshiba Medical.


Стратегія діяльності за кордоном

Хоча в Японії компанія Toshiba Medical, яка отримає нову назву Canon Medical Systems Corporation на початку 2018р., є лідером ринку, вона залишається провідною компанією і на глобальному ринку. Компанія отримала близько 417 млрд. ієн ($3,6 млрд.) в році, який закінчився в березні 2016р., що значно менше, ніж річний обсяг продажів трьох лідерів-виробників медичного обладнання. Тим не менш, керівники двох компаній оптимістично дивляться на те, щоб кинути виклик закордонним титанам.

«Наша глобальна маркетингова стратегія полягає в утриманні частки на місцевому ринку, посиленні бізнесу на ринках США та Європи, та використанні цього впливу для зростання на ринках, що розвиваються», - підкреслив Президент та Виконавчий директор Такігучі.

Загалом група має намір розширити свою глобальну мережу, зосередившись на лікарнях при університетах, профільних медичних закладах та участі в спільних дослідженнях разом з місцевими організаціями. В США група підвищить впізнаваність бренду завдяки спільним дослідженням та акценту на «японській якості». В Європі компанія націлюється на західний ринок високотехнологічних пристроїв, а на Сході і в Росії  - на збільшення частки ринки завдяки своїм стандартним моделям. 

Її базова стратегія на ринках, що розвиваються, – наближення до найбільш впливових лікарень та отримання великих державних замовлень. Для ринків, що розвиваються, будуть розроблятися відповідні нові продукти. Показники продажів Toshiba Medical уже зросли після нещодавнього приєднання дочірніх компаній в Турції, Піденній Кореї та Малайзії. Проте загальним пріоритетом групи є розвиток і впровадження «універсальних глобальних продуктів і рішень»,  - додав Президент та Виконавчий директор п. Такігучі.

Нова група охорони здоров’я  починає працювати на різноманітних ринках  за кордоном, з різним рівнем економічного розвитку та демографічною ситуацією. «Бізнес охорони здоров’я залежить від  політики уряду та питань регулювання галузі, - зазначив Президент та Виконавчий Директор п. Мітараї. -  Ми налаштовані розширюватися на різних ринках відповідно до фази розвитку країни та політики уряду», - пояснив він.


Інновації та конкурентоздатність з Японії

Насамкінець, своєчасний вихід компанії Canon в сферу охорони здоров’я став  індикатором кращої гнучкості, що лежить в основі японської промисловості. Деякий час критики зазначали, що японська досконалість у виробництві потроху втрачається. Однак Президент та Виконавчий директор п. Мітараї не поділяю цю песимістичну думку.

«Інновації є ключем для майбутнього Японії. В цьому сенсі країна має технологічні активи порівняно високого рівня та японські компанії націлюються на дослідження і розробку, а японський уряд підтримує інновації»,  - пояснив Президент та Виконавчий директор п. Мітараї. Група компаній Canon витрачає більше 8% прибутків в середньому на дослідження і розробку, а колись було 5%.

«Я впевнений, що японські компанії мають необхідний потенціал, щоб  адаптуватися до сучасних змін»,   наголосив він. Нещодавній вихід на глобальний ринок охорони здоров’я, що швидко розвивається, є важливим підтвердженням цієї впевненості.

 

1. Дослідження BCC: Глобальні ринки для медичного діагностичного обладнання (Global Markets for Medical Imaging Analysis Equipment), вересень 2016.

2. ImPACT – програма, що використовується Радою з питань науки, технологій та інновацій (Council for Science, Technology and Innovation), організацією, яка надає послуги керівникам японського уряду з питань інноваційної політики. Програма націлена на сприяння значним дослідженням і розробкам, що передбачають високі ризики, з метою впровадження сталої інноваційної системи .
Примітка: Курс валют пари JPY-USD змінюється в залежності від того, коли ці заходи впроваджувалися або коли цифри було оприлюднено.